Wat moet je weten voor de 1ste afspraak

Wat moet je weten voor de 1ste afspraak

Neem bij de eerste afspraak een identiteitsbewijs, de eventuele verwijzing van de arts en een handdoek mee. Als sportkleding gewenst is zal de fysiotherapeut dit aangeven.

U dient, bij verhindering, uw afspraak minimaal 24 uur van tevoren te wijzigen of af te zeggen. Een te laat gewijzigde afspraak wordt bij u zelf in rekening gebracht en wordt niet vergoed door uw verzekering.

Wilt u contact met ons buiten de behandeling dan graag via de e-mail of telefonisch (070-3853243). Indien wij op dat moment de telefoon niet kunnen beantwoorden dan kunt u op
de voicemail uw naam, telefoonnummer en een (kort) bericht achterlaten. Wij bellen u dan zo snel mogelijk terug.
De afspraken op maandag kunnen ook in het weekend worden geannuleerd via onze voicemail of e-mail (info@aandelaan.nl).

Zorg dat u op de hoogte bent van de vergoeding voor  fysiotherapie door uw verzekeraar. Dit om onaangename verrassingen te voorkomen. Behandelingen die niet door uw verzekering worden vergoed moeten door uzelf worden betaald.

De basisverzekering vergoedt de behandeling van aandoeningen die staan vermeld op de “lijst voor langdurige fysiotherapie”. Deze is vastgesteld door de overheid. De lijst kunt u vinden op de website van uw zorgverzekeraar.
De basisverzekering vergoedt de kosten vanaf de 21 behandeling en kent een eigen risico. Bij voldoende dekking in de aanvullende verzekering kan (een deel van) de 20 behandelingen worden vergoed vanuit deze polis. Andere aandoeningen worden alleen vergoed als u een aanvullende verzekering heeft afgesloten met dekking voor fysiotherapie.

Ter bevestiging en ter herinnering aan uw afspraken sturen wij u een SMS-, e-mail- of pushbericht en kunt u gebruik maken van de Mijnzorgapp. Deze bevestigings- en
herinneringsservice betreft een extra service van onze kant waarop geen aanspraak kan worden gemaakt: U blijft zelf verantwoordelijk voor het maken, noteren en nakomen van uw afspraak.

Aan het eind van de behandeling wordt er een tevredenheidsenquête naar u gezonden. In het kader van kwaliteitsverbetering zullen wij anoniem behandeluitkomsten aanleveren aan de “Landelijke Database Fysiotherapie”

 

Inschrijven/ nieuwe klacht omschrijving / vragenlijst invullen